Skab effektiv kommunikation med automatiserede workflows

MiContact Center Enterprise automation

Reducér det manuelle arbejde ifm. kommunikationen

MiContact Center Enterprise er godt forberedt til integration med eksterne systemer og teknologier. Kontaktcentret omfavner de fleste kanaler og kommunikationsformer. Derfor er det velegnet til at understøtte automatiserede workflows. Automatiserede workflows er i fremgang af flere gode grunde:
  • Automation tager det manuelle arbejde ud af arbejdsprocesser
  • Automation sparer tid og reducerer fejl
  • Automation gennemfører opgaver uden forsinkelser
  • Automation kan nudge til ny omsætning og til meromsætning
  • Automation kan bidrage til en bedre bundlinje

Automation i virksomheden kan inddeles i tre kategorier

Indgående automation

Intern automation

Udgående automation

Automation kan forbedre produktiviteten overalt i virksomheden

Er virksomhedens kontaktcenter åbent mht. integration, API’er og dokumentation, er det kun fantasien, der sætter grænser for automation ifm. kommunikation og samarbejde. Automation kan både være små hurtige quickfixes, der ikke tager lang tid at indføre, men kan også være de store løft, der omfatter mange forhold og kræver megen forberedelse.

Digital transformation af virksomheden

Covid19-pandemien har accelereret brugen af videomøder og i kølvandet herpå brugen af særligt Microsoft Teams – også til samarbejde i bredere forstand.

En del virksomheder er på vej til at integrere telefoni/kontaktcentret med Microsoft Teams og alle applikationerne i Office 365. Ikke sjældent uden at skulle redefinere Teams-strategi inkl. de interne strukturer for dokumentopbevaring, intranet, extranet, arbejdsgange og sikkerhed – samt måden at kommunikere og samarbejde på. Integrationen i sig selv giver automatiseringer, men åbner også op for automation med Microsofts Power Apps.

Nogle danske virksomheder nåede før pandemien at automatisere interne workflows i tilknytning til virksomhedens støttefunktioner, typisk administrative flows omkring udlæg, ferie, sygefravær og faktura-godkendelse.

Endelig er der mange muligheder for at automatisere workflows, hvor mange medarbejdere på tværs af funktioner i virksomhedens primære (værdiskabende) aktiviteter skal bidrage til opgaveløsningerne.

Den digitale kunde rejse

Vendes blikket ud mod kunderne, rummer automation store potentielle gevinster.

Marketing automation kan nærmest redefinere alle kommunikationsprocesser, når det drejer sig om udfarende digitale aktiviteter eller indgående digitale kundehenvendelser. Rejsen i hvert eneste kontaktpunkt for kunderne med virksomheden kan designes ned til mindste detalje – afhængig af kompetencer, ambitionsniveau, teknologier og mål med kundekontakten. Automation er nærmest forudsætningen for at levere en personaliseret og kontekst-relevant oplevelse, når kunden vælger at gå i dialog med virksomheden.

Ligeledes kan en række opgaver i salgsarbejdet automatiseres, men automation kommer aldrig til at erstatte alle manuelle workflows – og ej heller den personlige kontakt og relation, når talen falder på BtB og BtG.

Når først en kunde er begyndt at købe varer eller tjenester i virksomheden, er der også en række opgaver, som kan automatiseres i leverance, service og supportfunktionerne, så oplevelsen for kunden bliver hurtig, nem og positiv i alle aspekter – udover selvbetjeningsmulighederne med selfcare-portaler, chat- og voicebots.

Potentialet for at skabe ny omsætning og meromsætning og for at spare tid og ressourcer er stort med automation. Det store spørgsmål er, hvordan virksomheden griber det klogest an, og så virksomheden høster de største og lavest-hængende frugter først.

Vi kan hjælpe med automation ifm. kommunikation og samarbejde.

De anvender også MiContact Center Enterprise

Kontakt mig om MiContact Center Enterprise automation

Udfyld og send formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

14 + 14 =