Nyhed

Gør Wi-Fi til en konkurrencefordel

Tilgængelighed…Tilgængelighed…Tilgængelighed…

Der er kun en ting, der tæller, hvad angår adgang til internet og data. Tilgængelighed.
Vi forventer, at internet- og dataadgang i firma-regi fungerer på samme måde som vand, strøm, varme og kaffe. Tilgængeligt uden problemer, flydende og i en lind størm. Uden mad og drikke og (net/internet adgang) fungerer helten/medarbejderne ikke.

De fleste virksomheder er idag så afhængige af internet- og dataadgang, at der tabes ordrer, kunder, omsætning og goodwill, hvis adgangen svigter.
Udover medarbejder produktivitet, vil det for mange også betyde noget for kunder/gæster på besøg.

Wi-Fi er en konkurrenceparameter

I hospitality-sektoren (hoteller, messer m.v.) har Wi-Fi været en konkurrenceparameter længe. Det er det også i indenfor restaurations- og detailbranchen, fordi kunderne forlanger det.
Når du skal vurdere vigtigheden af Wi-Fi som konkurrenceparameter, kan du passende opdele spørgsmålet på 4 eller flere målgrupper: kunder, IoT, medarbejderne, gæsterne af huset, andet.

  • Er internettet og dataadgang en dybt integreret del af leverancen til kunderne?
  • Er IoT en del af leverancen til kunderne?
  • Kan medarbejderne løse opgaverne hurtigere og nemmere med 100% Wi-FI dækning på firmaets arealer?
  • Vil leverandører og stakeholdere præsterer bedre i samarbejdet med dit firma med bedre Wi-Fi?

Fungerer Wi-Fi i dit firma?

Medarbejderne i firmaet kender godt lusene på gangen. De ved præcis, hvor i firmaet de ikke skal tale i mobil, og hvor de ikke skal bære den bærbare PC hen.
Firmaets ”døde huller” hører til den mest udbredte form for tavs viden i et firma. Viden, fordi vi er på hele tiden og har opdaget, hvor det ikke kan lade sig gøre. Tavs, fordi det er irriterende med de døde huller, men ikke så vigtigt for den enkelte medarbejder personligt, at man bruger energi og tid på at ændre tingenes tilstand, når man kan bevæge sig 10 – 30 meter, og så har man dækning og adgang igen.

Wi-Fi uden huller forøger kundeservice og produktivitet

Med et perfekt kalibreret Wi-FI-netværk med tæt på 100% dækning af firmaets fysiske arealer vil medarbejderne

  • være mere tilgængelige og dermed have synlig status i telefonsystemet
  • miste færre opkald og omstille opkald med højere succesrate
  • hente relevant viden fra firma-apps og andre kilder, når situationen kræver det
  • løse flere IT-baserede opgaver hurtigere, fordi de kan gøre det overalt

Produktivitet og kundeservice stiger, jo lettere medarbejderne kan komme til at løse deres opgaver.

5 grunde til at få Wi-Fi as a service

Wi-Fi er typisk inddelt i undernetværk; Wi-Fi-netværk til medarbejderne, Wi-Fi-netværk til kunder og gæster af huset, Wi-Fi til teknik-platforme, Wi-Fi til andet.

Indenfor hvert segment kan forskellige datatrafiktyper prioriteres. F.eks. datastrømme til og fra realtids-afhængige applikationer som f.eks. kasseapparater øverst, telefonopkald lidt lavere, datastrømme til og fra sociale medier lavest.

Kendte langsomme enheder, f.eks. meget gamle mobiltelefoners datatrafik, kan udelukkes fra at anvende Wi-Fi, så der ikke blokeres for andre brugere.

Optimal tilgængelig giver

  • Kunderne optimal tilgængelighed, så fastholdes de bedre, og der kommer lettere nye kunder i forretningen
  • Optimal tilgængelighed for medarbejdere betyder lettere og hurtigere opgaveløsning og dermed større produktivitet
  • Gæster af huset kan bedre præstere og bidrage til samarbejde
  • Sikkerheden skærpes, da en Wi-Fi-løsning har en firewall, der undersøger de forskellige former for datatrafik og blokerer elementer, der forekommer risikable eller er uønskede.
  • Wi-Fi-teknologi kan være kompleks. Du undgår at bruge tid på sætte ind i det og på at vedligeholde din viden, og du frigør tid til andre opgaver

Endelig registrerer Wi-Fi data, som kan danne grundlag til at udlede viden om adfærds- og bevægelsesmønstre i Wi-Fi-løsningens dækningsområde.

Wi-Fi as a Service hos ipvision

Wi-Fi as a Service er en nyere service, hvor vi adskiller særligt os på tre områder;

  • De teknologiske komponenter giver dig kraftigere og målrettet Wi-Fi
  • Leverancemetoden gør, at du får leveret Wi-Fi-netværket i dit firma hurtigt fra bestillingstidspunktet
  • Outsourcing af drift og vedligeholdelse med en SLA og en tilgang til  problemudredning, der fjerner dine bekymringer og dit fokus fra Wi-Fi, fordi det bare er tilgængeligt, tilgængeligt, tilgængeligt.

Referencer

Kontakt mig om Wi-Fi as a Service

Udfyld og send formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Hvor mange lokationer har dit firma i Danmark?

Har dit firma lokationer i udlandet?

5 + 13 =