CoolGray

CoolGray valgte ipvision fordi...

...de havde behov for at blive behandlet godt og hurtigt og ikke bare som et nummer i køen

Baggrund

Cool Gray A/S er en stor full-service grafisk virksomhed med 130 medarbejdere beliggende i Skovlunde, som betjener større og mindre kunder i Danmark og i Norden. Cool Gray er en af de største grafiske virksomheder i Danmark.

Situationen

Cool Gray er resultatet af en fusion i 2007 mellem TrykBureauet og From & Co. I 2009 flyttede de to organisationer til en nyopført bygning på Tonsbakken i Skovlunde. Fusionen og flytningen blev anledningen til også at nytænke virksomhedens kommunikationsløsning, som byggeriet også skulle tage højde for.

Før valget af ipvision i 2009 havde de to fusionerende virksomheder henholdsvis TDC og Telenor/Sonofon og TDC og Telia. Dertil kom en fjerde leverandør af dataforbindelserne.

Krav til løsningen

Det var væsentligt for Cool Gray, at den kommende løsning dækkede alle behov indenfor IP-telefoni, mobiltelefoni og internetadgang. Samtidig skulle det være simpelt at tage i brug og nemt at anvende i dagligdagen. Mobilnetværket skulle være det bedste i Danmark. Leverandøren skulle kunne levere det hele til en konkurrencedygtig pris. Derudover skulle reaktionstiden være væsentligt bedre end de gamle leverandører, og endelig skulle kontaktpersonerne hos leverandøren kunne genkende Cool Gray, når Cool Gray ringede, så der ikke skulle forklares forfra og om igen, hver gang Cool Gray fik en ny kontaktperson i røret.

Beslutning og installation

Beslutning

”ipvision blev valgt, selvom vi var utrygge ved, at vi ikke kendte teleselskabet i forvejen, fortæller administrationschef Lene Tønnes, der er ansvarlig for bl.a. telefoni, ”men ipvision levede op til alle vores krav, og de kunne også tilbyde en fleksibel abonnementsløsning på mobiltelefonien. Desuden sagde en ven af huset ”god” for ipvision, som han havde praktiske driftserfaringer med fra en anden virksomhed, som havde ipvisions løsning.

Effektiv Installation

”ipvisions installation gik godt og effektivt,” siger Lene Tønnes, der sigter til, at ipvisions leveranceteam tog styringen af installationsprojektet fra start til slut. ipvision stod for porteringer og det koordinerende arbejde med de gamle leverandører, og der var ikke nedetid ved overdragelsen af linjerne fra de gamle leverandører til ipvision.

Tilfredshed førte til gentegning

Cool Gray har netop forlænget kontrakten. ”Jeg havde nær glemt, at reaktionstiden var håbløs hos de gamle leverandører, fordi jeg allerede har vænnet mig til ipvisions langt hurtigere responstid,” beretter Lene Tønnes. ”Vi har en aftale med ipvision om, at de agerer indenfor senest 8 arbejdstimer. Oftest går det meget hurtigere. Vores dialog med kundeservice og support hos ipvision fungerer fint.

Vi bliver genkendt af vores kontaktpersoner hos ipvision, og de griber bolden med det samme. I vores branche skal udfordringer og opgaver løses med det samme, og ipvisions serviceniveau lever fuldt ud op til dette.

Vi er på ingen måde et irritationsmoment i en telefonkø eller en uvedkommende sag i et excelark.”

”Vi ændrer løbende på vores løsning i samarbejde med kundeservice, og vi afholder statusmøder med vores key account kontaktperson, hvor vi også drøfter, hvilke nye muligheder og tilpasninger, der kan trimme Cool Grays kommunikation internt og med omverdenen, så vores medarbejderes og vores kunders oplevelse bliver stadig bedre,” afslutter Lene.

Rådgivning og salg


+45 8888 7777

Åbningstider
Mandag til torsdag kl. 8:30 - 16:30
Fredag kl. 8:30 - 16:00